عزیزانی که دارای مدرک زبان فرانسه نیستند، می توانند در رشته های که به زبان انگلیسی برگزار می شود پذیرش بگیرند، در این صورت برای درخواست پذیرش و ویزا به مدرک زبان فرانسه نیاز ندارند و در عین حال از کلیه امکانات دانشجویان فرانسوی زبان بهره مند می شوند. بیشتر این دوره ها رایگان می باشد.

برای اینکه بدونید دقیقا چه رشته ها در چه شهرهایی به زبان انگلیسی هستند وارد این صفحه شوید، همین طور که در تصویر زیر می بینید، سمت چپ مقطع تحصیلی و تدریس کامل به انگلیسی یا به نیمه انگلیسی، قابل انتخاب هست. در قسمت جستجو هم رشته ی خودتون رو به انگلیسی وارد می کنید. روی هر رشته که کلیک کنید، مشخصات کاملش شامل رایگان یا پولی بودن، شهر، آدرس وبسایت و … نوشته شده.

Capture

نکته ۱ : در مورد رشته های مدیریت ، MBA و رشته های مالی معمولا دوره های تحصیلی شامل شهریه می باشد که سالی بین ۳۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یورو  متغییر هست. این دوستان می توانند از سال اول لیسانس یا سال سوم(مستر) اقدام کنند. ولی بعضی جاها به صورت رایگان هست.

اقدام برای دوره های مستر رشته ها ی مدیریت به زبان انگلیسی در دانشگاه پوآتیه (رایگان)

نکته ۲ : قابل توجه دوستانی که مدرک لیسانس زیست شناسی(بیولوژی – کلیه گرایشها) یا دکترای حرفه ای(پزشکی) دارند. از ماه فوریه پذیرش برای دوره های مستر انگلیسی در رشته های بیولوژی سلولی ، سیستم بیولوژی، بیولوژی ملکولی و ایمونولوژی در دانشگاههای دولتی فرانسه و بصورت رایگان آغاز می شود.

اقدام از دانشگاه پاریس پنج

اقدام از دانشگاه پاریس سوربون

نکته ۳ : دانشجویان دارای مدرک تحصیلی مهندسی، ریاضی، فیزیک که مدرک تافل یا آیلتس دارند، می توانند برای درخواست پذیرش در مستر انگلیسی مکانیک اقدام کنند. شهریه سالی ۳۰۰۰ یورو

اقدام برای مستر مکانیک از دانشگاه لیل

 

نکته ۴ : قابل توجه دارندگان مدرک لیسانس فیزیک، شیمی، عمران و مشابه،  مستر انگلیسی Argiles  به زبان انگلیسی (بدون نیاز به مدرک زبان) و کاملا رایگان. قابلیت ادامه تحصیل در مقطع دکترا در همان دانشگاه. محدویت زمانی درخواست تا نیمه ماه ژوئن.

اقدام برای این مستر از دانشگاه پوآتیه

نکته ۵ : دوستانی که لیسانس کامپیوتر دارند به راحتی می تونند برای رشته Master of Science in Informatics در دانشگاه گرونوبل اقدام کنند.

اقدام برای این مستر از دانشگاه گرونوبل

 نکته ۶ : دوره های لیسانس کامپیوتر و ریاضی در دانشگاه گرونوبل به زبان انگلیسی.

اقدام برای این دوره از دانشگاه گرونوبل