برای تقویت سطح زبان فرانسه ی شما، فیلم های بسیار زیبای فرانسوی رو برای دانلود در سایت قرار میدم که کلی به یادگرفتن زبانتون کمک می کنه.

یه نکته اینکه برای دانلود باید حداقل اینترنت ADSL با سرعت ۱۲۸ یا بالاتر داشته باشید. اگر ندارید از دوستاتون کمک بگیرید، چون یه شب تا صبح دانلود میشه.

فیلم سرنوشت شگفت‌آور آملی پولن (به فرانسوی: Le Fabuleux destin d’Amélie Poulain) که در سراسر دنیا آنرا به نام آمِلی یا آملی پولن می‌شناسند محصول سال ۲۰۰۱ کمپانی فرانسوی ویکتورس است. آملی پولن هنگامی که مشغول نگاه کردن تلویزیون است متوجه وجود جعبه‌ای در دیوار خانه‌اش می‌شود و بعد از آن به خود قول می‌دهد تا راز جعبه را کشف کند و این گونه زندگی آملی تغییر می‌کند. .در نظرسنجی ای که توسط روزنامه نیویورک تایمز انجام گرفت این فیلم به عنوان یکی از ۱۰۰۰ فیلم برتر تاریخ سینما لقب گرفت. فیلم جوایز بسیاری را تاکنون کسب کرده و همچنین نامزد ۵ اسکار می باشد.

نمایی از داستان:

“اِمِلی” داستان دختری است خجالتی که روزی تصمیم می گیرد که زندگی دیگران را تغییر دهد و زندگی بهتری را برای اطرافیان خود فراهم کند و در همین حین در حال مبارزه با انزوا و گوشه گیری خودش نیز هست.

“اِمِلی” دختری است که به دور از دیگر همسالان خود بزرگ می شود. پدر وی دکتری است اجتماع گریز و معلم “اِمِلی” مادرش هست. فردی که به نظر می رسد عصبی است و این خصوصیت وی در دختر کوچکش به نوعی تاثیر گذار است.

“اِمِلی” در سن کودکی مادر خود را از دست می دهد.صحنه ای که زنی از بلندای یک ساختمان خود را به پایین پرتاب می کند و بر روی مادر”اِمِلی” می افتد و موجب مرگ مادرش در جلوی چشمانش می شود.”اِمِلی” کمی که بزرگتر می شود در کافه ای کوچک پیشخدمت می شود.”اِمِلی” در این سن سرگرمی های ساده و پیش پا افتاده ای داره مثل پیاده روی یا حدس زدن در این مورد که هم اکنون چند زوج در پاریس مشغول… هستند و کارهای ساده دیگر.

شنیدن مرگ پرنسس دایانا و دیدن اخبار مربوط به آن از تلویزیون سرآغاز تغییر و تحول”اِمِلی” است.

“اِمِلی” همچون فرشته ای وارد زندگی مردم می شود و از راههای جالب توجهی به آنها کمک می کند. در جایی”اِمِلی” به مرد نابینایی کمک می کند تا به ایستگاه مترو برسد و در هنگام عبور از خیابانها به شرح مغازه ها و هر چه می بیند برای مرد نابینا می کند. این سکانس از تاثیر گذار ترین قسمت های است.

رنگها نقش بسیار مهمی رو در فیلم بازی می کنند.

از کنار موسیقی شاهکار و بی نظیر “یان تیرزن” (Yann Tiersen) به راحتی نمی توان گذشت. آهنگسازی که این مجموعه موسیقی رو در مدت ۱۵ روز برای فیلم ساخت. چه لحظه های غمگین فیلم و چه لحظه های شادی فیلم این موسیقی زیباست که به فهم مطلب کمک می کند.

بعد از دیدن فیلم یکبار دیگر صحنه های گوناگون فیلم رو نگاه کردم تا زاویه های دوربین بیشتر تو ذهنم بمونه. یکی از زیباترین زاویه هایی که دیدم لحظه ای بود که” نینو” به دنبال فردی است و در همین حین کیف وی می افتد.چرخش دوربین در این لحظه دیدنیست.دوربین با چرخشی ۱۸۰ درجه ای به سمت “اِمِلی” می رود که به کیف می رسد و آنرا از زمین بر می دارد.

“آدری تاتو” (Audrey Tautou) در نقش”اِمِلی” فوق العاده بازی کرد و البته از بازی خوب “ماتیو کاسویتز” (Mathieu Kassovitz) نیز باید ستایش کرد.

منبع : ویکی پدیا

زیرنویس فرانسه چهار مدل زیرنویس در یک فایل زیپ(برای قرار دادن زیرنویس روی فیلم از km player استفاده کنید)