در این نوشته سایت بسیار ارزشمند و مهمی را به شما دوستان عزیز معرفی می کنم. این سایت معروف ترین سایت پذیرش در مقاطع تحصیلی بالاتر از فوق لیسانس می باشد و به دو زبان انگلیسی و فرانسوی ایجاد شده است.

سایت ABG برای پیدا کردن کار و بورس در حین تحصیل یا بعد از آن ، کمک زیادی به شما می کند. در ضمن محدوده ی کاری ABG علاوه بر فرانسه شامل اکثر کشورهای فرانسه زبان مانند کانادا، بلژیک، سوئیس و … می شود.

در این سایت تزهای پیشنهادی توسط استادان دانشگاهی هر روز به صورت آنلاین در سایت نمایش داده می شود که اکثر این تزها همراه با بورس می باشد. پیشنهادهای کاری در دانشگاه نیز به همین صورت قرار داده می شود.

برای شروع کار ابتدا به این صفحه رفته و یک حساب کاربری ایجاد کنید. اطلاعات خواسته شده را کامل و با دقت به زبان فرانسه یا انگلیسی پر کنید (حتما برای این کار باید با زبان فرانسه آشنایی نسبی داشته باشید). در هر مرحله از کار میتوانید از طریق کلیک روی آیکون پرچم انگلیس یا فرانس، زبان را عوض کنید. بعد از ساخته شدن نام کاربری بلافاصله وارد صفحه اصلی اکانت خود می شوید.

به بخش Candidats بروید.

برای پیدا کردن تزهای پیشنهادی در رشته خودتان در قسمت  Mots clés و در اولین جای خالی کلمه ای از شاخه کاری خود را به زبان فرانسه یا انگلیسی وارد می کنید. مثلا Biologie یا chimie (در قسمت بالاتر با وارد کردن اطلاعات درخواستی به صورت دقیق تر تز مورد علاقه را پیدا می کنید). سپس بر روی قسمت OK کلیک کرده تا تمام تزهای پیشنهاد شده در چند صفحه به صورت یک جدول نمایش داده شود.

در این جدول ابتدا شماره تز پیشنهادی به نام REF (مثلا ABG-23243) سپس موضوع ، مکان تحقیق و زمانهای آغاز و پایان جوابدهی به هر تز مشخص شده است. با کلیک بر روی شماره ها توضیحات کاملی در باره آن موضوع می آید که شامل چگونگی کار و تحقیق ، محل آن، تلفن، آدرس و پست الکترونیک استاد یا مسئول مربوطه می باشد. با ایمیل هایی که در هر قسمت وجود دارد مکاتبه  بکنید. گاهی اوقات در این قسمت ها از شما CV و Lettre Motovation هم میخواهند که در صورت لزوم باید آن را به صورت فایل PDF یا WORD ضمیمه ایمیل خود کنید. توجه کنید برای هر درخواست شماره REF را در ایمیل ارسالی خود برای استاد مربوطه ذکر کنید.

در این سایت میتوانید لیست مدیران سایت ABG در تمام مناطق فرانسه و چند کشور محدود داشته باشید تا به صورت اختصاصی با آنها  مکاتبه کرده و درخواست همکاری بدهید.

امکان ثبت نام  نیز وجود دارد تا هر هفته پیشنهاد تزهای جدید را به صورت ایمیل دریافت کنید.