برای تقویت سطح زبان فرانسه ی شما، فیلم های بسیار زیبای فرانسوی رو برای دانلود در سایت قرار میدم که کلی به یادگرفتن زبانتون کمک می کنه.

یه نکته اینکه برای دانلود باید حداقل اینترنت ADSL با سرعت ۱۲۸ یا بالاتر داشته باشید. اگر ندارید از دوستاتون کمک بگیرید، چون یه شب تا صبح دانلود میشه. در این نوشته فیلم معروف، بسیار زیبا و کمدی فرانسوی (زبان اصلی) رو براتون گذاشتم، با بازی بازیگر توانای سینمای بلژیک Benoît Poelvoorde و کمدین معروف فرانسه، Dany Boon.

 فیلم محصول سال ۲۰۱۰ فرانسه و به کارگردانی Dany Boon، موضوع برداشته شدن مرزهای مشترک بین فرانسه و بلژیک را در گمرگی مرزی به تصویر می کشد که در اول ژانویه ۱۹۹۳ اتفاق افتاد. جایی که این فیلم معروف در آن ساخته شد، دهکده ی Courquain (در فرانسه) یا Koorkin (در بلژیک) می باشد که به علت معروف شدن فیلم، به منطقه ای توریستی تبدیل شده است (سایت توریستی این منطقه).

داستان از آنجا شروع می شود که روبن مامور گمرگ بلژیک دارای اندیشه های بسیار ملی گرا و ضد فرانسوی، همیشه در حال درگیری و انتقام گیری از همکاران فرانسوی خود هست که کمی آن طرف تر از محل خدمت او (لب مرز) کار می کنند. او معتقد است فرانسوی ها بسیار فرصت طلب و سودجو هستند و به هیچ عنوان حاضر به سازش با آن ها نیست. در مقابل در گمرگ فرانسه ماتیاس، ماموری خوشرو و میانه رو ست که سعی در آرام کردن روبن دارد. از طرفی ماتیاس دلباخته ی خواهر روبن شده (دختری بلژیکی) و در نتیجه داشتن رابطه ی خوب با روبن برایش اهمیت دارد. در ادامه با برداشتن مرزهای مشترک این دو کشور و ملحق شده فرانسه و بلژیک به اتحادیه اروپا، تغییراتی در گمرگ ها ایجاد شده و روبن از این قضیه بسیار ناراحت می شود و به فکر کارشکنی می افتد.

با دانلود این فیلم بسیار زیبا می توانید ادامه داستان را دنبال کنید.

لازم به ذکر هست که علت محبوبیت این فیلم، به طنز کشیدن رابطه ی نه چندان خوب فرانسوی ها و بلژیکی هست. فرانسوی ها همیشه برای شهروندان بلژیکی ها جوک می سازند و لهجه ی اونها رو مسخره می کنند. مثلا می گن بلژیکی ها در آخر هر جمله، عبارت une fois (یک بار) رو استفاده می کنن. بلژیکی ها هم از این بابت دل خوشی از فرانسوی ها ندارن. به هر حال دیدن این فیلم کمدی رو از دست ندید.

دانلود زیرنویس فرانسه برای تقویت زبان (برای پخش زیرنویس از برنامه ی km player استفاده کنید)