با رسیدن فصل زیبای زمستان و حال و هوای کریسمس و نوئل در جهان، فرانسه رنگ متفاوت و بسیار زیبایی میگیرد، در فرانسه نوئل زمانی است برای خانواده و برای بخشش که با شاخص های دیدار مجدد فامیل، هدیه و آب نبات برای بچه ها ، هدیه برای فقرا، مراسم عشاء نیمه شب و خوراک شب عید مشخص می شود. جشن نوئل در نواحی و بخش های مختلف فرانسه متفاوت است ، بیشتر ایالات روز ۲۵ دسامبر را به عنوان عید نوئل جشن می گیرند که یک تعطیلی فشرده است.

در ضمن این نوشته بسیار جالب رو هم حتما بخونید:

ریشه ی ایرانی جشن کریسمس (یلدا)

 در غرب و شمال فرانسه زمان جشن نوئل از ۶ دسامبر آغاز می شوند و جشن بابا نوئل و در بعضی از نواحی جشن تجلی و ظهور مسیح از مهمترین جشنها و تعطیلات کریسمس هستند. در شهر لیون جشن روشنایی در ۸ دسامبر زمانی است که اهالی لیون با قرار دادن شمع هایی پشت پنجره های خود که شهر و روستا را روشن می سازند به تکریم و احترام مریم مقدس می پردازند. ۲۵ دسامبر روز جشن جشن هاست و تمام شهرها چراغانی و غرق در نور است و همه خوشحال هستند. شمع ،برف ، درختان کاج ، تزئین ها ،هدیه و ناقوس هایی که نواخته می شود. بچه ها شومینه ها را نظافت میکنند و دنبال بزرگترین کفش هایشان می گردند، پاپا نوئل برای هدیه دادن راه منازل را در پیش می گیرد و …  شب قبل از نوئل، شب زنده داری است و خانواده های مسیحی غذاهای سنتی صدف ، بوقلمون و رولت کریسمس را صرف می کنند. در فرانسه هیچ کس برای تبریک سال نو و کریسمس کارت تبریک پست نمی کند. در این نوشته مشهورترین موزیک های نوئل در فرانسه رو براتون گذاشتم، تا دانلود کنید.

به همراه خاطره انگیز ترین کارتونی که همه ی ما ایرانی ها در دوران کودکی از نوئل به یاد داریم، کارتون اسکروچ یا Mickey’s Christmas Carol که در فرانسه به نام Le Noel De Mickey معروف هست. این کارتون زیبا رو هم براتون گذاشتم دانلود کنید.

دانلود مجموعه پنج موزیک زیبا و معروف فرانسوی برای نوئل (۲۴ مگابایت)

دانلود کارتون زیبای Le Noel De Mickey (اسکروچ) به فرانسوی (۱۱۳ مگابایت)

دانلود کارتون زیبای اسکروچ با دوبله اوریجینال فارسی  +   تماشای آنلاین (با کیفیت بالا)