همیشه برای افرادی که به فرانسه سفر می کنند اولین دغدغه پیدا کردن محل اسکان هست که با توجه بالا بودن قیمت اقامت درهتل ها، به صرفه ترین راه رفتن به خوابگاه جوانان می باشد. در فرانسه برای دانشجویان و خانواده ها (تمامی اقشار و بدون محدودیت سنی) خوابگاههایی وجود دارد به نام خوابگاه جوانان یا Auberge de Jeunesse که از نظر کیفیت و قیمت بسیار مناسب هستند. اتاق های تمیز، محیط آرام دانشجویی، موقعیت شهری مناسب و صبحانه ی همراه هر روز اقامت، باعث پرطرفدار شدن این مراکز شده است.

خوشبختانه در اکثر شهرهای فرانسه این مراکز دایر شده و معمولا بیشتر این خوابگاهها دارای سایت اینترنتی جداگانه هستند. از ویژگیهای خوب این خوابگاهها امکان رزور اینترنتی بر اساس مدت اقامت شخص می باشد. قیمت ها از۱۶ یورو (یک شبانه روز) شروع شده و بسته به محل و نوع خدمات تا ۲۷ یورو متغییر هست.

برای رزرو اینترنتی  به این سایت مراجعه کنید. در این سایت در قسمت وسط نقشه ی کشور فرانسه وجود دارد که با انتخاب هر ناحیه خوابگاههای مربوطه به همراه مشخصات کامل، آدرس و قیمت آنها نشان داده می شود (یا از اینجا).

برای رزرو اینترنتی، بعد از انتخاب خوابگاه مورد نظر، در قسمت بالای عکس خوابگاه  میتوانید براساس تاریخ اقامت و میزان نفرات، اقدام به رزرو اینترنتی نمایید( برای این کار نیاز به کارت بانکی معتبر دارید ) ویژگی این رزور پرداخت میزان کمی از مبلغ اصلی اقامت و امکان استرداد آن در صورت تغییر برنامه می باشد.

در این سایت می توانید لیست خوابگاههای پاریس را ببینید. در صورتی که  قصد اقامت در کشور بلژیک واقامت در این خوابگاهها را دارید به این سایت مراجعه نمایید.

نکته طلایی: دوستانی که قصد ارائه ی گواهی اقامت موقت برای دریافت ویزا را دارند، از طریق همین خوابگاهها و گواهی صادره توسط آنها، می توانند این مشکل را حل نمایند.