پیدا کردن کار دانشجویی برای دانشجویان نسبت به گذشته به علت پیشرفت های تکنولوژیکی و ارتباطاتی مقداری راحت تر شده است. هدف از این مقاله ارایه راهکارهایی به دانشجویان برای پیدا کردن راحت تر کارهای دانشجویی است.
فراموش نکنید هدف کار دانشجویی درآمد زایی برای کسب درآمد جهت ادامه تحصیلات ، ورود اولیه به بازار کار و کسب تجربه هست بدون اینکه نمرات و درستان تحت تاثیر قرار گیرد.

روش های پیدا کردن کار دانشجویی :

۱- مراجعه به برد های دانشگاه

۲- مطالعه اعلامیه های نصب شده بر مغازه ها

۳- صحبت با دوستان و هم کلاسی ها و استفاده از تجربه های آن ها

Le jobbing -۴ : روندی جدید در بازار کار می باشد بدین شکل که فردی که نیاز به سرویسی دارد ( مثل نقاشی خانه ، اسباب کشی، نگهداری از فرزند یا حیوان خانگی، باغبانی و …) آگهی می دهد و با توجه به صلاحیت ها و توانایی های اعلام شده توسط خود شما، سایت به شما اجازه ارتباط با شخص می دهد. سایت های مرتبط :

www.frizbiz.com
www.yokoro.fr
www.mypetitjob.fr
www.ifastask.fr

۵- استفاده از شبکه های مجازی تان : اگر دارای یک شبکه وسیع مجازی هستید و در منابع انسانی سر رشته دارید، در سایت زیر ثبت نام کنید و با اشتراک گذاری و معرفی هر آگهی به دوستی که صلاحیت آن را داشته باشد ۱۰ یورو دریافت و در صورتی که به عنوان کارآموز استخدام مبلغ ۷۰۰ یورو و اگر قرار داد کار دایم گرفت تا ۲۰۰۰ یورو دریافت می کنید. جهت اطلاعات بیشتر سایت را به دقت مطالعه کنید.

www.myjobcompany.com

۶- استفاده از تلفن همراه : با نصب application ی که در زیر آمده است و پس از تکمیل پروفایل شخصی، به محض قرار گرفتن یک آگهی شما با خبر خواهید شد و این اپلیکیشن از موقعیت جغرافیایی شما استفاده می کند تا آگهی هایی را به شما ارایه دهد که در محدوده حضور شماست:

www.beepjob.com/index.php

۷- کارهای تابستانه : اگر تابستان قصد برگشت به ایران ندارید، از همین حالا جستجوی خود را برای کار تابستانه آغاز کنید. بخش های خدماتی و کشاورزی زیادی دارای افزایش فعالیت در تابستان هستند. سایت های زیر را ببیندید :

www.studentjob.fr
jobs-ete.com

۸- کار در زمان کریسمس : بسیاری از مغازه ها و شرکت ها در آخر سال برای کارهایی مانند صندوق داری، انبار گردانی و نگهبانی به نیرو نیاز دارند. از این دوره کوتاه جهت کسب درآمد غافل نشوید.

۹- رستوران ها ، هتل ها و فروشگاه ها : از مزایای این ۳ سرویس این است که به راحتی قرارداد دایم یا قرار داد موقت – CDI & CDD – پاره وقت می گیرید اما عیب آن این است که ممکن است تداخلی در درس، کلاس ها و امتحانات شما بوجود بیاید. برای پیدا کردن کار در این سرویس ها به اعلامیه های نصب شده در همین مراکز دقت کنید یا اینکه اگر گروه بزرگی است در سایت آن ها مستقیما ثبت نام کنید. از سایت های زیر هم می توانید استفاده کنید :

www.alloextra.com
www.lhotellerie-restauration.fr
www.emploi-restho.com

توجه : سایت های معرفی شده فقط سایت های معروف هستند و با جست جوی کوتاه سایت های دیگری هم خواهید یافت.

نکته پایانی : اگر خواستید در رزومه و یا نامه انگیزشی از کار دانشجویی صحبت کنید، اگر مرتبط با درس و رشته تحصیلی نبود، تمرکز کنید بر اینکه آدم فعالی هستید و مشتاق انجام دادن کار و کسب تجربه. در رزومه لازم نیست توضیح دهید که فروشندگی در فلان فروشگاه چی بوده است بلکه به این موضوع بپردازید که چه چیزی یاد گرفتید و چه مهارتی کسب کرده اید و این مهارت به شما چه کمکی در آینده خواهد کرد.

نوشته و گردآوری : مهریار زارع پور