سلام به دوستان عزیز، متاسفانه دفتر فرهنگی سفارت فرانسه در تهران بسته شده و گویا این کار به دستور مستقیم آقای سارکوزی انجام گرفته!

در حال حاضر هیچ کاری نمیشه کرد. افرادی که برای پذیرش لیسانس اقدام کرده بودند، مشکلات بسیاری پیدا می کنند، چون تنها از همین راه میشد اقدام کرد، دوستانی هم که میخواستن برای آزمون زبان TCF ثبت نام کنند باید تا اطلاع ثانوی از کشورهای همسایه اقدام کنند، یا اینکه در امتحان دلف که در کانون ملی زبان برگزار میشه شرکت کنند (سالانه دوبار). با تعدادی از دوستان در دفتر فرهنگی صحبت کردم، گفتن به احتمال زیاد تا چند هفته ی دیگه مشکل حل میشه، چون فرانسه منافع بسیاری در ایران داره و احتمال تعطیلی فعالیتش نزدیک به صفر هست.

پس شما به کارتون و یادگیری زبان ادامه بدید و به این چیزها توجه نکنید. مشکل گرفتن ویزا هم همیشه بوده و هست. من کسانی رو سراغ دارم که حتی ۲ بار درخواست ویزاشون رد شد ولی دفعه ی سوم ویزا گرفتند! اگر تصمیمتون جدی هست هیچ چیز نمیتونه جلو دارش باشه!

افرادی که قصد گرفتن پذیرش مستر یا دکترا دارند با سفارت در تهران تماس بگیرند (۶۴۰۹۴۰۰۰) و درخواست راه حل کنند، چون بخشی از مصاحبه ی ویزا در دفتر فرهنگی صورت میگیرد که در حال حاضر بسته هست. از طرفی چون زمان آغاز پذیرشها دی ماه هست باید از همین ابتدا در مورد وضعیت دفتر فرهنگی مطمئن شد.

موفق باشید

 

تکمیلی: بر اساس تماسهایی که با دوستان در ایران داشتم، مشخصا دو مورد قابل ذکر هست: ۱- دوستانی که اقدام به پذیرش مستر یا دکترا می کنند برای درخواست ویزا مستقیما به سفارت در خیابان نوفل لوشاتو مراجعه می کنند و یا با شماره ی بالا تماس می گیرند. در نتیجه از این بابت نگرانی وجود ندارد.   ۲- دفتر فرهنگی احتمالا تا اواسط اسفند ماه بازگشایی میشود. البته این زمان قطعی نیست و ممکن هست زودتر یا کمی دیرتر شود ولی قطعا بازگشایی خواهد شد.