سایت campus france به عنوان کامل ترین مرجع راهنمای تحصیل در فرانسه و با نام کامل آژانس ملی گسترش آموزش عالی کشور فرانسه، از سال ۲۰۱۰ رسما فعالیت خود را آغاز کرد. دفتر اصلی این سازمان که در پاریس قرار دارد، زیر نظر وزارت تحصیلات عالی دولت فرانسه و در کنار سازمان Crous مشغول ارائه خدمات به دانشجویان خارجی است.  از سال ۲۰۱۲ تمام فعالیتهای دفاتر فرهنگی سفارت های فرانسه در دنیا، از طریق campus france انجام می شود. امور مربوط به پذیرش تحصیلی، بورس های دولت فرانسه، آزمون های زبان فرانسه، فعالیتهای بین المللی و فرهنگی بین کشورها ازوظایف این سازمان است.

campus france از سال ۱۹۷۵ به عنوان آژانس تحصیلات تکمیلی، دفاتر خود را در کشور های جهان باز کرد و تا امروز سایت خود را به ۲۹ زبان به روز کرده است. هم اکنون در ۱۰۸ کشور جهان شعبه دارد و تا سال ۲۰۱۵ این عدد به ۱۵۰ کشور خواهد رسید. برای آشنایی کامل با خدمات این آژانس، این کاتالوگ را مطالعه بفرمایید.

 در ایران بعد از بازگشایی دفتر فرهنگی سفارت در مجموعه ی شمار ه ۲ واقع در خیابان ابیورد (میدان فردوسی)، همواره جای خالی خدمات چنین سازمانی احساس میشد زیرا دانشجویان ایرانی زیادی هر ساله برای تحصیل به فرانسه سفر می کنند و به علت نداشتن اطلاعات کامل، با مشکلات فراوانی در هنگام تحصیلشان روبه رو می شوند. در ایران بسیاری از دانشجویان درهمان ابتدا سردرگم هستند که چگونه برای تحصیل در فرانسه اقدام کنند. بازگشایی سایت campus france به زبان فارسی و در ایران، نوید آینده ای روشن جهت تبادل دانشجو و فرهنگ بین دو ملت بزرگ ایران و فرانسه می باشد.

دانشجویان عزیز می توانند از طریق این سایت تمام اطلاعات راجع به بورس، تحصیل، آزمون های زبان و…. را دریافت کنند. همچنین اخبار مربوط به سایت campus france فارسی به صورت روزانه در باکسی به نام  Actualisté  در گوشه ی سمت راست  سایت ما نمایش داده خواهد شد.

لازم است در اینجا از تلاش های بی نظیر سرکار خانم میربها نماینده ی آژانس campus france در ایران تشکر ویژه داشته باشیم که همواره با کمک به دانشجویان ایرانی، آنها را در رسیدن به اهدافشان یاری می کنند و همچنین با قدردانی از زحمات بی دریغ سرکار خانم موسوی و جناب آقای مجلسی که راهنمای بسیاری از دانشجویان ایرانی ساکن ایران و فرانسه می باشند.