طبق گزارش یک شبکه جهانی تحقیقات دانشگاهی دانمارک در رتبه بندی جهانی در مکان پنجم بهترین کشور دنیا برای ارائه تسهیلات آموزش عالی قرار گرفته است. دانمارک همچنین در صدر شاخص آموزش سازمان ملل قرار دارد و مدارک دانشگاهی آن در سراسر دنیا معتبر هستند. موسسات عالی تحصیلی دانمارک برنامه های متعدد آموزشی در سطح عالی ارائه می دهند. بیوتکنولوژی، تجارت، طراحی، مهندسی محیط زیست، فناوری مواد غذائی، فناوری اطلاعات علمی، انرژی های تجدید پذیر، ارتباطات و داروسازی تنها تعدادی از دوره هایی هستند که ارائه می شوند.

موسسات آموزش عالی دانمارک طیف وسیعی از فرصت ها را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می دهد. تمامی برنامه های آموزشی از کیفیت عالی برخوردار بوده و اعتبار بین المللی دارند. بیش از پانصد برنامه آموزشی به زبان انگلیسی ارائه می شوند. برای ورود باید شرائط آکادمیک و زبان برآورده شوند. گزینه های مهم تحصیلی عبارتند از:
دوره کارشناسی: مدرک کارشناسی دانشگاه بعد از تکمیل یک دوره سه ساله دوره کارشناسی اعطاء می گردد که معمولا به یک یا دو موضوع اختصاص دارد. تدریس بر پایه تحقیق است و علاوه بر مبانی آکادمیک دانشجو را با دانش تخصصی نیز آشنا می سازد. در مراحل پایانی دوره دانشجویان یک پروژه نهائی ارائه می دهند. این مدرک زمینه ورود فارغ التحصیلان به بازار کار یا تحصیلات عالی (فوق لیسانس) را فراهم می سازد.

کارشناسی ارشد (مستر): دوره کاندیداتوس یا کارشناسی ارشد یک دوره دو ساله مبتنی بر تحقیق است. این دوره به دانشجویان دانش نظری ارائه داده و زمینه کاربرد عملی این دانش را نیز فراهم می نماید. این دوره شامل یک پایان نامه یا در بعضی از درس ها یک پروژه عملی می باشد. طیف وسیعی از رشته ها ارائه می شود تا نیاز یک جامعه دانش محور و جهانی را برآورده سازد.

دروه های دکتریا: به دوره های دکتری در دانمارک بورسیه کامل تعلق می گیرد. بعبارت دیگر متقاضی حقوق دریافت داشته و شهریه ای هم پرداخت نمی کند. بعضی از دوره های دکتری با همکاری بین دانشگاه ها و شرکت های خصوصی برگزار می شود.

Dmk

دوستان زحمتکش بخش نمایندگی علمی ایران در فرانسه، جزوه ای بسیار کامل و بی نقض در مورد تحصیل در دانمارک تهیه کرده اند که نتیجه ی زحمات این عزیزان در طی چندین سال می باشد. هم اکنون این جزوه در اختیار شما قرار می گیرد که لازم است با حوصله مطالعه فرمایید. شامل شش بخش :  اطلاعات مقدماتی برای ادامه تحصیل در دانمارک، اقدامات ضروری پیش از سفر، ورود به دانمارک و اقدامات اولیه،  دوران تحصیل در دانمارک، اطلاعات کاربردی شهرهای دانمارک، بازگشت به ایران.

توصیه می کنم حتما این جزوه را چاپ کرده و به دوستان خود نیز پیشنهاد بدهید.

دانلود جزوه ی کامل (شش بخش) راهنمای تحصیل در دانمارک شامل ۱۳۳ صفحه ، لینک مستقیم