برای تقویت سطح زبان فرانسه ی شما، فیلم های بسیار زیبای فرانسوی رو برای دانلود در سایت قرار میدم که کلی به یادگرفتن زبانتون کمک می کنه.

یه نکته اینکه برای دانلود باید حداقل اینترنت ADSL با سرعت ۱۲۸ یا بالاتر داشته باشید. اگر ندارید از دوستاتون کمک بگیرید، چون یه شب تا صبح دانلود میشه.

این فیلم رو به دو صورت برای دانلود میزارم یکی تورنت و دیگری معمولی. برای یادگیری دانلود به روش تورنت اینجا رو بخونید.

فیلم بسیار زیبا و کمدی Bienvenue chez les ch’tis (به سرزمین اِشتی خوش آمدید‎) محصول ۲۰۰۸ فرانسه که درباره ی اهالی شمال فرانسه ساخته شده. در واقع اِشتی، مردم ناحیه ی شمالی فرانسه که شهرهای استان نورد پَد کله می شود، مردم این منطقه دارای لهجه ای خاص هستند که در  بعضی مواقع تشخیص صحبتهای آنها حتی توسط یک فرانسوی مشکل است، به طور مثال به حرف س ، ش می گویند و به حرف ش، ک می گویند. امروزه فقط تعداد کمی از اهالی قدیمی منطقه با این لهجه صحبت می کنند.

مردم این استان که مرکزیت آن شهر لیل(چهارمین شهر فرانسه بعد از پاریس، لیون و مارسی) می باشد، به گرمی و خوش برخوردی بسیار معروف هستند، ولی به دلیل تفکری که مردم غریبه از شمال دارند که در ظاهر باید آب و هوایی همیشه بارانی،دلگیر و مردمی عنق داشته باشد، در ابتدا همه از ورود به آن میترسند! ولی بعد از زندگی در این منطقه نظرشان ۳۶۰ درجه عوض می شود(یکیش خودم)

و به خاطر همین ضرب المثل بسیار معروفی در مورد این منطقه وجود دارد :

Un étranger qui vient dans le Nord pleure deux fois:quand il arrive, et quand il repart

وقتی یه غریبه به شمال میاد دوبار گریه میکنه، یه بار موقعی که تازه میاد، یه بار موقعی که میخواد بره!

داستان فیلم:

فیلیپ آبرامز، مدیر اداره پست در شهری کوچک به اصرار همسرش تقاضای انتقال به کوت د آزور شهری در جنوب ‏فرانسه-‏‎ ‎منطقه خوش آب و هوا-می کند. اما انتقال به جنوب کار ساده ای نیست، بنابر این فیلیپ دست به نیرنگ می زد. ‏اما حقه او به خاطر دست و پا چلفتی بودن خودش آشکار شده و در نتیجه به مدت دو سال به خلاف جهت یعنی شمال ‏فرانسه منتقل می شود. انتقال به شمال سرد‎ ‎سیر برای او و همسرش حکم تبعید یا مرگ را دارد، به خصوص با داستان ‏هایی که از گویش و رفتار اهالی آنجا شنیده است. فیلیپ اجباراً تنها و بدون زن و فرزند به سوی شمال به راه می افتد. ‏اما با رسیدن به شهرستان محل ماموریت خود ….

توصیه ام این هست که حتما این فیلم رو ببینید.

آنونس فیلم در زمان پخش سراسری

دانلود فیلم (به روش معمول) با لینک مستقیم

دانلود تورنت فیلم یا اینجا یا اینجا

زیرنویس انگلیسی این فیلم (برای قرار دادن آن در زیر فیلم از km player استفاده کنید)