دوستانی که قصد ارائه ی گواهی اقامت موقت برای دریافت ویزا را دارند، با خواندن همین نوشته می توانند این مشکل را حل نمایند. اکثر کسانی که برای تحصیل یا زندگی وارد فرانسه میشوند مشکل مسکن دارند. این مسئله با توجه به محدودیت های ایران در مبادلات بانکی، مشکل ویزا، نداشتن ضامن و … شدت بیشتری پیدا میکنه. در شهر پاریس پیدا کردن آپارتمان برای خرید و یا اجاره به مراتب سخت تر هست. در این نوشته قصد دارم سایت هایی رو که میشه از طریق اونها برای اجاره یا خرید مسکن اقدام کرد، معرفی کنم (حتی از ایران):

قبل از هر چیز این نوشته رو حتما بخونید

مُن لوژمان ، آنونس ، لوژمان اتودیان (بسیار مفید برای پیدا کردن هم اتاقی دانشجو)

پپ ، بن کون (جهت اقامت های بلند مدت)

ایربی ان ،  ببدی کاسا (بسیار مناسب جهت اقامت های کوتاه مدت)

معروفترین سایت آگهی رایگان برای پیدا کردن خانه در فرانسه : سایت بن کون

 

بهترین روش اجاره اتاق برای ماه‌های ابتدایی، روش colocation هست که می‌تونه برای تقویت زبان بسیار مفید باشه. در این سایت آگهی‌های مربوط به هر شهر رو پیدا می‌کنید، دانشجویانی که به دنبال همخونه هستند‌. کار با سایت بسیار ساده هست و بر اساس شهر میتونید مورد رو پیدا کنید. قبل از شروع باید عضو سایت بشید.

انونس اتودیان، سایتی بسیار مناسب جهت اجاره مسکن در تمام شهرهای فرانسه(همراه با عکس و مشخصات کامل مسکن). امکان ارسال ایمیل به شخص آگهی دهنده(برای این کار باید ابتدا عضو سایت بشید که خیلی ساده هست)

آدل، سایتی بسیار جامع و کامل برای اجاره مسکن دانشجویی در شهرهای فرانسه با امکان رزرو از راه دور. (همراه با عکس و مشخصات کامل مسکن). بیشتر فرانسوی ها به این سایت مراجعه میکنند.

لدژی، سایتی بسیار کارآمد جهت خرید یا اجاره مسکن در پاریس که به ۱۰ زبان دنیا خدمات ارائه میده. از طریق این سایت میتونید در شهرهای دیگه ی فرانسه هم به دنبال مسکن بگردید(همراه با عکس و مشخصات کامل مسکن).

کروس، بهترین سازمان جهت پیدا کردن خوابگاه یا مسکن اجاره ای در پاریس است. البته کروس در تمامی شهرهای فرانسه و در کنار دانشگاهها شعبه داره که خدمات بورس، خوابگاه، رستوران و کار دانشجویی ارائه میده.

سازمان اتم، تشکیلات بسیار منسجم و کاملی هست جهت تهیه مسکن برای دانشجویانی که قصد اقامت در پاریس رو دارند.

پاریس-آپارتمان، به کسانی که قصد اقامت کوتاه مدت یا بلند مدت در پاریس رو دارند، خدمات مسکن ارائه میده. میزان مراجعه به این سایت با توجه به سرعت و کیفیتش خیلی زیاد هست.

سیته اونیورسیتغ، دارای تعداد زیادی خوابگاه دانشجویی هست که اونها را برای اجاره به افراد خارجی یا فرانسوی اجاره میده. بیشتر دانشجویان از این سایت استفاده میکنند.

فدارسیون دزاپل، سایتی هست که تعداد زیادی مسکن رو برای اجاره به دانشجویان پاریسی ارائه میده.

فک د پاغی، برای دوره های کوتاه مدت ۲ تا ۱۴ هفته ای به شما خدمات مسکن در پاریس میده.

فرمول یک، مجموعه ی هتل های ارزان در فرانسه هست که در تمامی شهرهای فرانسه دارای شعب متعدد هست. قیمت این هتل ها در مقایسه با شرکتهای دیگه بسیار کمتر هست (حدود شبی ۳۳ یورو به بالا) میزان درخواست اقامت در این هتل بسیار بالاست در نتیجه همیشه باید از قبل اتاق رزرو کنید.