با توجه به وجود انواع مختلف روادید، تصمیم گیری در مورد مدت و هدف از اقامت که تقاضای روادید برمبنای آن صورت می پذیرد، امری بسیار مهم و ضروری است. باید توجه داشت که پس از ورود به خاک فرانسه امکان هیچ گونه تمدید و یا تغییر در نوع روادید وجود ندارد.

درخواست های روادید از طریق بخش همکاری و فعالیت فرهنگی سفارت فرانسه در تهران انجام می گیرد.

– اغلب تاخیر های احتمالی در صدور روادید به دلیل نواقص پرونده متقاضیان می باشد بنابراین به هنگام تحویل پرونده باید از کامل بودن مدارک و مستندات مورد نیاز اطمینان حاضل نمایید(ترجمه تایید شده مدارک، اصل مدارک و…)

روادید دانشجویی بلند مدت

– تمام دانشجویان غیر اروپایی (دانشجویانی که تابعیت جامعه اقتصادی اروپا، آندورا، موناکو، سوییس، سن مارین و واتیکان را ندارند) در صورتی که اقامت پیش بینی شده آنها بیش از شش(۶) ماه باشد باید جهت ادامه تحصیلات خود، روادید دانشجویی بلند مدت اخذ نمایند.

مدت اعتبار این روادید بیش از یک سال نخواهد بود و دانشجویان از هر ملیتی در صورت تهیه و ارایه مدارک اعلام شده از سوی مراجع ذیصلاح می توانند روادید دانشجویی خود را تمدید کنند. برای دریافت اقامت دانشجویی در هنگام ورود به فرانسه و در مهلت دو ماهه داشتن این نوع روادید ضروری است.

مدارک معتبر مورد نیاز

تمامی دانشجویان باید پرونده ای را جهت ارایه به بخش همکاری و فعالیت فرهنگی سفارت فرانسه در تهران تشکیل دهند. (اصل مدارک ذیل باید هنگام مصاحبه در کنسولگری ارائه شود.)۴ فرم روادید بلند مدت که با دقت و با ذکر تاریخ تکمیل و توسط متقاضی امضا شده باشد.

 

۵ قطعه عکس جدید متقاضی بدون روتوش سال جاری. عکسها باید :    رنگی –   زمینه سفید –  تمام رخ –  تازه (زیر سه ماه)  –   کاملاً شبیه  –   در قطع ۴۵ در ۳۵ میلی متر باشند–  اندازه صورت در عکس از سطح تحتانی چانه تا سطح فوقانی سر از ۳۲ تا ۳۶ میلی متر باشد.

مدارک درخواستی ذیل باید در سه نسخه و هر کدام در یک پوشه جداگانه ارایه گردد:

– کپی آخرین مدرک تحصیلی ایرانی به همراه ترجمه فرانسه آن که به هم الصاق شده باشند.
– کپی ترجمه رسمی تایید شده شناسنامه ایرانی متقاضی و همچنین کپی اصل فارسی شناسنامه که به هم الصاق شده باشند.
CV متقاضی
– کپی گواهی ثبت نام (یا پیش ثبت نام) در یک دانشگاه یا یک موسسه عالی فرانسوی دولتی یا خصوصی که مورد تایید دولت باشد.
– کپی
۵ صفحه اول گذرنامه به همراه کپی صفحات روادید قبلی کشورهای شن گن
– مستندات مالی ( پرینت حساب بانکی در ایران )
– یک حساب بانکی فرانسوی(فرانسه) یا بانک ملی ایران شعبه پاریس به نام دانشجو با اعتباری معادل ۶۰۰۰ یورو
یا
– برای بورسیه های دولت ایران، نامه گواهی مالی سازمان مربوطه
مبلغ پرداختی برای ویزا : ۱۰۰ یورو

برگرفته ازسایت دفتر فرهنگی سفارت فرانسه در تهران