پیرو مطلب قبلی که در سایت نوشتم و چند راه حل مطرح کردم، دوست خوبم سهیل در صفحه ی تحصیل در فرانسه چند پیشنهاد جالب برای حل مشکل تعطیلی دفتر فرهنگی سفارت داده که توجه شما رو به اون جلب می کنم:

همانطور که میدانید پس از اخراج سفیر بریتانیا و تعطیل کردن سفارت آن کشور ، اکثر کشورهای اروپایی فعالیت سفارتهای خود را به حالت تعلیق در آورده اند. از آن جمله سفارت فرانسه میباشد که از روز شنبه ۳ نوامبر ۲۰۱۱ در واکنش به حمله به سفارت بریتانیا دفتر فرهنگی خود را بسته، تعداد دیپلمات های خود در تهران را کاهش داده و فعالیت کنسولی خود را به حالت نیمه تعطیل در آورده است.

با توجه به این مشکل، دوستان سوالاتی  در رابطه با نحوه ی اقدام و درخواست ویزای دانشجویی برای سال تحصیلی ۲۰۱۳-۲۰۱۲  مطرح کردند که پس از مشورت با برخی دوستان آگاه، در اینجا به آنها پاسخ میدهم.

 اکثر دوستان مطلع هستند که در حالت عادی هر سال چندین مرحله آزمون ̗ت ̗س ̗اف توسط بخش آموزش زبان سفارت برگزار میشود که داشتن مدرکش جهت اخذ پذیرش و دریافت ویزا ضروری می باشد. متاسفانه با بسته شدن دفتر فرهنگی این آزمونها نیز از  اکتبر ۲۰۱۱ به صورت موقت برگزار نمیشوند.

  چند شب پیش طبق قرار قبلی موفق به دیدار حضوری یکی از مسؤولان بخش زبان فرانسه آموزشگاه قطب راوندی که هم اکنون در فرانسه حضور دارند  شدم و در این خصوص با ایشان صحبتی داشتم.

 ایشان خاطر نشان کردند که  آموزشگاه قطب راوندی مجری برگزاری آزمونهای ̗̗ت ̗̗س ̗اف- کیو (مربوط به کبک) و ̗تف میباشد.

لذا شما میتوانید از طریق این موسسه در آزمون ̗تف چهار مرحله ای شرکت  کنید و با اخذ نمره مقبول _ از سوی  دانشگاه و یا سفارت _  بدون هیچ مشکلی پرونده خود را به جریان بیاندازبد.

البته اکثر دانشگاههای فرانسه در فرمهای داوطلبی قید میکنند که مدارک زبان ̗ت ̗س ̗اف ، ̗تف ، ̗دلف و د̕لف مورد قبولشان است.

حال تنها مشکلی که در اینجا مطرح است این است که پس از توقف برگزاری آزمون  ̗ت ̗س ̗اف از سوی سفارت، انبوه متقاضیان آزمون ̗تف آموزشگاه قطب راوندی، تمامی صندلی امتحانات ̗تف را تا اردیبهشت ماه ۱۳۹۱ پر کرده است و متقاضیانی که علاقه دارند که هرچه زودتر اقدام کنند تا زودتر وارده پروسه شوند با مشکل روبرو میشوند. البته بجز متقاضیان مستر ۲ که با توجه به اینکه فرمهای درخواستی بسیار دبر در سایت دانشگاهها قرار داده میشود مشکل خاصی نخواهد بود.

حال تنها راه حل همانطور که خودتان میدانید این است که به کشورهای همجوار جهت آزمون ̗ت ̗س ̗اف مراجعه کنید که البته دردسرهای زیادی دارد ولی تنها راه چاره در شرایط کنونی است.

سوال دیگری که ذهن بسیاری از دوستان را به خود مشغول کرده این است که با توجه به تعطیلی دفتر فرهنگی، جهت درخواست ویزا چه باید کرد؟

همانطور که میدانید دفتر فرهنگی در واقع نقشش سبک کردن کارهای بخش کنسولی میباشد. بدین طریق که با به عمل آوردن مصاحبه زبان، دریافت پرونده تحصیلی و اجتماعی شما و درخواست سوئیفت ۷۵۰۰ یورویی بانک تجارت، شما را راهی کنسولی میکند تا با تحویل پرونده مالی و مدارک مسکن خود در فرانسه، وارد پروسه صدور ویزا شوید.

اکنون با توجه به بسته شدن دفتر فرهنگی این بار سنگین هم بر دوش سفارت افتاده است.

به عقیده من و دوستانی که در این خصوص به بنده مشاوره دادند، در صورت باقی ماندن این روند یکی از عوامل موفقیت دریافت ویزا میتواند اقدام جهت گرفتن پذیرش در اولین دانشگاههایی که فایلشان باز میشود باشد تا در اولین فرصت نیز بتوانید به سفارت مراجعه کنید و درخواست تشکیل پرونده بدهید. این بدان دلیل است که هرچه به تابستان نزدیک شویم تعداد متقاضیان به شدت زیاد میشود. مضاف بر اینکه پروندهای سفر توریستی هم در جریان کار قرار میگیرند و اینها مسبب میشود که کنسولی زمانی جهت بررسی کلیه پرونده ها نداشته باشد و به احتمال زیاد بسیاری از پرونده ها را برگشت خواهد زد.

با توجه به اینکه اواسط تا اواخر بهمن ماه سایت دانشگاهها جهت دریافت فرم متقاضیان باز میشود باید از هم اکنون به فکر تکمیل پرونده ثبت نامی و آزمون زبان باشید.

آن دسته از دوستانی که میخواهند برای لیسانس وارد شوند نیز با توجه به اینکه تمام کارهایشان از سوی دفتر فرهنگی انجام میشد میتوانند به صورت مجزا خودشان درخواست پذیرش از دانشگاهها کنند و با در دست داشتن پذیرش جهت درخواست ویزا به سفارت مراجعه کنند.

در نهایت اخبار غیر رسمی از سوی برخی دوستان آگاه اشاره به بازگشایی دفتر فرهنگی و از سرگیری کلیه کارها تا اسفند ماه سال جاری دارند.

در پایان اگر شما عزیزان اطلاعات بیشتری دارید که فکر میکنید میتواند به دیگر دوستان کمک کند لطفآ دریغ نفرماید و اضافه کنید.