تعداد زیادی از دوستان و بینندگان سایت ایمیل زدند و ترانه های سریال کره ای افسانه جومونگ رو از من خواستند. البته فکر میکنم دوستانی که نسخه اصلی(با زیرنویس فارسی) این سریال رو مشاهده کردند، این ترانه های زیبا رو شنیدند.

ترانه های بسیار زیبای سریال افسانه جومونگ

لینک مستقیم یک دو سه چهار

با اینکه این سریال رو ندیدم ولی خوب میدونم که طرفداران زیادی در ایران داره. علت این مسئله داستان بسیار زیبا، تصاویر پر رنگ و با کیفیت، بازیگران حرفه ای، کارگردانی عالی و نکات پندآموز آن می باشد. در این سریال به ندرت می توان صحنه های اضافه پیدا کرد به طوری که بیننده اصلا نمی تواند از پای تلویزیون حرکت کند(برعکس سریال یوسف پیامبر ع که دارای صحنه های خسته کننده و بسیار اولیه می باشد). یکی از آشناهامون تو ایران تعریف کرد که یه آقا رو میشناسه که تقریبا برای این سریال جون میده :grin: تعریف می کرد یه دفعه موقعی که در یک متری تلویزیون با صدای بلند داشته این سریال رو میدیده پسر کوچکش یه ثانیه از جلو تلویزیون رد شده با دمپایی زده تو صورتش بعد پرتش کرده اون ور…:grin:

امیدوارم مسئولان صدا و سیمای ایران علت اقبال این دست سریال ها رو درک کنند. در حالی که تاریخ پر افتخار کشورمان دارای افسانه ها و داستانهای بسیار جذاب و آموزنده میباشد و مطمئنا استقبال بسیار بالایی از ساخت سریالها و فیلم های اینچنینی خواهد شد ولی کیست که قدر آن را بداند؟

ناراحت کننده هست که کره ای ها این گونه فرهنگ ۳ هزار ساله خود را به جهانیان نشان می دهند ولی ما با وجود تاریخ ۱۰ هزار ساله ی پرافتخارمان، هنوز اندر خم یک کوچه ایم…

توضیحی درباره افسانه جومونگ :

پادشاه دانگمیونگ (متولد ۳۷-۱۹ قبل از میلاد ) یا به طور کامل دانگمیونگ سئونگ وانگ که با اسم زمان تولدش جومونگ نیز معروف است، موسس امپراتوری گوگوریو می‌باشد. گوگوریو در میان سه امپراطوری کره، شمالی‌ترین آنها محسوب می‌شد.

چومانگ در سال ۱۹ قبل از میلاد، در سن ۴۰ سالگی درگذشت. شاهزاده یوری که ولیعهد نیز بود، پدرش را در یک قبر هرمی شکلی دفن نمود و پس از مرگ به او نام چومو سئونگ وانگ را اهدا نمود.

قلمرو پادشاهی گوگوریوی جومونگ، سرانجام توسعه پیدا کرد و به یک قدرت بزرگ منطقه‌ای تبدیل شد. گوگوریو به مدت ۷۰۵ سال باقی ماند و در این مدت ۲۸ پادشاه از خانواده سلطنتی گو بر آن حکمرانی کردند تا اینکه توسط نیروهای متحد تانگ-سیلا مورد هجوم قرار گرفت. امروزه فرزندان جومونگ از لقب گو در نام خانوادگی خود استفاده می‌کنند.

در سال ۲۰۰۷-۲۰۰۶، شبکه تلویزیونی ام‌بی‌سی کره جنوبی، درام تاریخی و پرطرفدار ۸۱ قسمتی افسانه جومونگ را تولید و پخش نمود. داستان فیلم پیرامون زندگی جومونگ بنیان‌گذار دودمان گوگوریو است که از ۳۷ پیش از میلاد تا ۶۶۸ میلادی بر منچوری و بخش شمالی شبه‌جزیره کره حکومت می‌کرد. حق پخش تلویزیونی این سریال به قیمت ۸ میلیون دلار در مارس ۲۰۰۶ به شبکه‌های محلی در ژاپن، تایوان، هنگ کنگ، ویتنام، تایلند، سنگاپور، فیلیپین، مالزی و برونئی فروخته شد. این سریال از شبکه AZN در آمریکا و از شبکه ۳ تلویزیون در ایران نیز به نمایش درآمد.

جومونگ علاوه بر اینها از طریق اجاره دادن استفاده از نام تجاری‌اش به سازندگان لوازم آرایشی و حتی نوعی برنج تا مارس ۲۰۰۷ حدود ۳۰۰ میلیون وون (۳۳۰ هزار دلار) به دست آورد. ( منبع ویکی پدیا )