چندین سایت مختلف وجود دارد که ارتباط تلفنی از طریق کامپیوتر ارایه می دهند از جمله Poivy و همچنین Just Voip و خیلی برنامه ها و سایتهای دیگر که ممکن است قیمت و کیفیت صدا در آنها متفاوت باشد ولی اصول کار مشابه است. من خودم از وب سایت Poivy برای این منظور استفاده می کنم و خیلی راضی هستم.

برای اینکار لازمه که اول نرم افزار مربوطه ( Poivy application ) را از وب سایت دانلود و نصب کنید و موقع نصب امکان انتخاب یک Username و Password را به شما میدهد . بعد از آن می توانید هم از برنامه و هم از خود وب سایت مستقیما برای برقراری ارتباط استفاده کنید.

وقتی با استفاده از Username و Password خود وارد برنامه می شوید، موجودی حساب شما صفر است و ابتدا لازم است Account خود را شارژ کنید. کمترین مبلغ هم ۱۰ یورو است که با استفاده از کردیت کارت خود براحتی می توانید آنرا شارژ کنید(حتما برای این کار لازم است ویزا یا مستر کارت  داشته باشید –  در صورتی که در ایران هستید لازمه  دوستانتون در خارج از کشور اینکار رو انجام بدن) .  به عنوان کارمزد استفاده از کردیت کارت ۰٫۵ یورو از حساب شما اضافه برداشت خواهد شد.

پس از آن یک شماره محلی ( Local Number ) هر دفعه که Sign in می کنید روی صفحه ظاهر میشود ولی شما از آن استفاده نکنید و در قسمت سمت چپ صفحه یک آیتم بنام Phone – To – Phone هست و روی آن کلیک کنید.
روی صفحه تلفن مبدا و تلفن مقصد را از شما خواهد خواست و شما تلفن هر دو طرف ( چه  تلفن ثابت و چه موبایل ) را وارد می کنید و وقتی روی Call کلیک کنید ابتدا به تلفن مبدا زنگ می خورد و شما گوشی را برمیدارید و منتظر میشوید که طرف مقصد گوشی را بردارد و صحبت می کنید.
در حین صحبت زمان مکالمه و نرخ محاسبه شده در هر لحظه ( بر اساس یورو ) روی صفحه کامپیوتر دیده میشود که اگر کامپیوتر نزدیک شما باشد می توانید بخوبی وضعیت مکالمه خود را در هر لحظه مشاهده کنید . توجه داشته باشید که اگر ارتباط شما ناموفق باشد ( یعنی طرف گوشی را برندارد و یا ار تباط از طرف ایران قطع شود ) مبلغ ۵ سنت ( یورو سنت ) بابت هزینه برقراری ارتباط از موجودی شما کسر میشود.

روی صفحه اصلی وب سایت لیست کشور هایی که تلفن ثابت در آنها رایگان حساب میشود و نیز یک قسمت Rates Calculator برای سایر کشورها هست . بعلاوه لیست قیمت را در اینجا می توانید ببینید.

نکته: در صورت تمایل می تونید با داشتن یک میکروفن و بلندگو از طریق کامپیوتر تماس برقرار کنید.

من این نرم افزار رو تست کردم خیلی عالی جواب میده و بخصوص برای دوستانی که از ADSL و Wireless‌ استفاده میکنن خوبه. من با Dial Up‌ چک نکردم ولی فکر می کنم به دلیل محدودیت پهنای باند Dial Up‌ یکم به مشکل برخورد کنه.به هر حال اگر کسانی هستند که تا حالا واسه تلفن هاشون از کارت تلفن استفاده میکردن بجاش ازین نرم افزار مجانی صحبت کنید.
توضیح اینکه این نرم افزار فقط برای تلفنهای ثابت جواب میده و اگه بخواین به موبایل طرف تو خارج زنگ بزنید باید پول بدین که البته قیمت تمام شده اون کمتر از کارت تلفن میشه.ل یست کشورهایی که میشه باهاشون مجانی به تلفن ثابت تماس گرفت ازین قراره :

Argentina-Australia-Austria-Belgium-Brazil-Bulgaria-Canada-Chile-Colombia-Cyprus-Czech Republic-Denmark-Estonia-France-Germany-Greece-HongKong (+mobile)-Hungary-Ireland–Italy-Japan-Latvia-Luxembourg-Malaysia-Mexico -Monaco-Netherlands-NewZealand–Norway-Panama-Peru–Poland–Portugal-PuertoRico(+mobile)–Romania-Russian-Singapore-Slovak Republic-Slovenia-SouthKorea-Spain-Sweden-Switzerland-Taiwan-Thailand-United Kingdom-UnitedStates(+mobile)–Venezuela

نکته۱ : برای چند کشور از جمله کانادا و آمریکا علاوه بر خط ثابت، موبایل هم مجانی می باشد.

نکته۲ : باید در ابتدا حداقل ۱۲ یورو و نیم پول ریخت به حساب این شرکت تا خط شما آزاد شود. بدون واریز کردن این مبلغ ، کاربرها تنها میتونند ۱ دقیقه مجانی ( برای امتحان ) به جایی زنگ بزنند و گر نه موقع ای میتوان به صورت رایگان به کشورهای دیگر زنگ زد که یکبار شارژ پرداخته شده باشد.
که البته از این ۱۲٫۵۰ یورو ، ۲٫۵۰ شما را شرکت بر میدارد و ۱۰ یورو در حساب شما باقی میماند و اگر غیر از این ۵۰ کشور به کشورهای دیگر که رایگان نیستند زنگ بزنید ، از این ۱۰ یوروی باقی مانده کم خواهد شد.

نکته۳ : از خدمات پیامک هم میتوان استفاده کرد.