نشریات
حدود بیش از ۲۳۰۰ عنوان نشریه اعم روزنامه های کشوری و محلی، نشریات هفتگی و مجلات تخصصی در کیوسکها و دکه های روزنامه فروشی عرضه می شود. تقاضای نشریات محلی با توجه به ارائه اطلاعات و نیازهای ضروری منطقه یی بسیار زیاد است. در متروی پاریس ۲ روزنامه بصورت رایگان ارائه می شود. نشریات دانشگاهی LOFUP نیز با هزینه آبونمان مناسب در خوابگاهها و شهرکهای دانشجویی عرضه می شود. www.ofup.com

۳۶ درصد از مردم فرانسه عنوان روزنامه را هر روز مطالعه می کنند.
هفت عنوان نشریه ملی و ۱۶۰ عنوان محلی (روزنامه یا هفته ماه) در فرانسه منتشر می شود.
تیراژ کل سالانه نشریات در فرانسه بالغ بر۹ میلیارد می باشد.

تلویزیون
تلویزیون اصلی ترین سرگرمی اوقات فراغت مردم فرانسه می باشد که متوسط مدت استفاده از تلویزیون به ازای هر فرد در روز ۳ ساعت و ۱۵ دقیقه می باشد.
در زمینه سمعی و بصری، فرانسه دارای بیش از ۱۳۰ کانال تلویزیون است.
-شرکت ملی برنامه فرانس تلویزیون، شبکه های ملی را گرد هم می آورد:France ۲ ، کانال عمومی؛France ۳ ، که شامل ۱۱ کانال محلی می باشد؛France ۵ ، شبکه علمی و همچنین شبکه مشترک آلمان و فرانسه موسوم به Arte.
بخش خصوصی نیز دارای دو شبکه عمومی Tf۱ و M۶ می باشد.
این شبکه های رایگان بوده و به غیر از هزینه مالیات استفاده از تلویزیون، هزینه دیگری را برای استفاده از آنها پرداخت نمی شود.

شبکه های تلویزیونی پولی
کانال plus : این شبکه سراسری ولی خصوصی می باشد در کشور فرانسه حدود ۶ میلیون نفر و در سطح بین المللی ۷ میلیون نفر مخاطب دارد.
-بیش از ۲۰ شبکه کابلی سراسری ومنطقه ای در فرانسه وجود دارد که ۳۵% خانواده ها به یک شبکه کابلی مرتبط هستند و ۱/۷% از خانه ها مخاطب برنامه های کابلی هستند.
-مجموعه ای از شبکه ها نیز قابل دریافت از طریق آنتن ماهواره یی می باشند مانند Canal Satellite، TPS و…
-TV۵ و کانال بین المللی فرانسه CFI کانالهایی هستند که فعالیتهای صوتی و تصویری برون مرزی دارند.

رادیو
رادیوی فرانسه کانالهای رادیویی را هدایت می کند.

رادیوهای بخش خصوصی رادیو RTL ، اروپا ۱ و رادیو مونت کارلو، کانالهای عمومی و مجموعه ای از رادیوهای تخصصی موسیقی، مضمونی ، ‌رادیوهای محلی و رادیو فرهنگ خارجی بر روی موج FM ارسال می شوند از آن جمله رادیو لاتینا ،‌ رادیو کلاسیک، TSF ، Oui FM ، رادیو Nova … می باشند.
فرکانسهای رادیویی برحسب محل دریافت متفاوت بوده و از طریق رونامه ها می توان به آن دست یافت.

مسافرت
نزدیکی کشورهای اروپایی به یکدیگر و تنوع مناطق مختلف در فرانسه انسان را ترغیب به مسافرت می نماید. سازمانهای زیادی وجود دارند که قیمتهای مناسبی به متقاضیان ارائه می کنند و بعضی از این سازمان ها مختص دانشجویان می باشد مانندOTU : دفتر توریسم دانشگاهی؛ جهت اطلاعات بیشتر به www.otu.fr مراجعه نمایید.
برای سفر با قطار، هواپیما و ماشین نیز پیشنهاد مناسبی از نظر قیمت ارائه می گردد.
فدراسیون خانه های جوانان اقامتگاههایی را در فرانسه (شبی ۷ تا ۱۵ یورو) و درخارج از آن به جوانانی که کارت اشتراک (حدود ۱۲ یورو) دارند ارائه می کند. جهت اطلاعات بیشتر به سایتwww.fuaj.org مراجعه نمایید.
• جهت انتخاب مقصد به سایت www.tourisme.fr مراجعه نمایید.

• بر روی اینترنت ؛ سایت خانه فرانسه اطلاعاتی را با عنوان توریسم جوانان ارائه می نماید www.franceguide.com
• سایتهای ارائه بلیط های هواپیما کمتر از ۱۰ روز قبل از عزیمت عبارتند از:
Degriftour : www.degriftour.com
Travelprice : www.travelprice.fr
Airpricer: www.airpricer.com

• خطوط اروپا حدود ۱۵۰۰ مسیر(مقصد) در اروپا برای پیمودن با اتومبیل با کمترین هزینه وجود دارد. اطلاعات بیشتر در سایت www.eurolines.fr
• اجاره (کرایه) اتومبیل: آژانسهای مربوط به این امر بسیار زیاد می باشد و شما می توانید آنها را به صورت فهرست و در صفحات زرد اینترنت ببینید با عنوان (اتومبیل اجاره) www.pagesjaunes.fr
ورزش
علاوه بر ساختارهای ورزشی واحد آموزشی به مجتمع های ورزشی عمومی زیادی نیز وجود دارد.
هزاران مجتمع مختلف به دنبال جذب و تهیه تجهیزات می باشند.
-ثبت نام تقریباً رایگان بوده و شما باید گواهی پزشکی که کمتر از دو ماه از تاریخ آن گذشته باشد ارائه نمایید. ثبت نام در ژوئن و سپتامبر انجام می شود. رفتن به استخرهای شهرداری به ویژه در تعطیلات آخر هفته و شب ها ارزان و در اختیار عموم قراردارد.
برگرفته ازسایت دفتر فرهنگی سفارت فرانسه در تهران