بورا بورا یکی از جزایر باد پناه جزیره‌های سوسایتی پولینزی فرانسه و یکی از مناطق آنسوی دریاهای فرانسه در اقیانوس آرام است. از آن به عنوان زیباترین جای جهان یاد می‌شود (ویکی پدیا). پایتخت پولینزی فرانسه، شهر پاپیتی واقع در جزیره ی تاهیتی با ۲۶٬۰۱۷ نفر جمعیت می‌باشد. از مهمترین جزایر پولینزی فرانسه می‌توان به مارکوئساس، ماکاتیا، گامبیه، توآموتو، جزایر سوسایتی (تاهیتی، موریا)، اوسترال، بورا بورا و جزایر کلیپرتون اشاره کرد .جزایر پولینزی فرانسه از حدود ۱۱۸ جزیره و تپه ی دریایی تشکیل شده اند. در سرشماری اوت سال ۲۰۰۷ میلادی، جمعیت جزیره ی بورا بورا در حدود ۸٬۸۸۰ نفر برآورد شده‌است.

ترکیبی از واژه “بورا بورا” و محیط افسانه ای، رمانتیک و متفاوت این سرزمین به این جزیره ویژگی پر از رمز و راز می دهد. این جزیره در ۲۳۰ کیلومتری شمال غربی پاپیت(تاهیتی) قرار گرفته و تالاب و دیوارهای صخره ای آن را احاطه کرده اند. گویی این جزیره ویژه دوستداران دنیای زیر آب و غواصی طراحی شده است. این جزیره با زیبایی خیره کننده اش از طریق کتابها و فیلمها به دنیا معرفی شده و مورد تهاجم سیل گردشگران قرار گرفته است.

جزیره از دو قطعه خاک آتشفشانی متصل بهم تشکیل یافته است که بوسیله تنگه «تاراوَاُ» بیکدیگر پیوسته شده اند. سرزمینی است کوهستانی و بلندترین کوههای آن «اوروهِنا» است . اطراف این جزیره از بریدگی های شدید و تند و از سنگهای مرجانی احاطه شده است . در منطقه حاره واقع و هوای آن بر اثر کوهستانی بودن و تاثیر آب دریا نسبتا گرم و سالم و خوش میباشد. ساکنین جزایر پولینزی دارای خصایل و آداب مطبوع و ملایم میباشند و مردم تاهیتی هم در این صفات با ساکنین جزایر مذکور مشترکند. اهالی تاهیتی بزبان پولینزی تکلم کنند و ابتدا با روشهای اولیه و ساده بکار کشاورزی اشتغال داشتند پس از ورود مردم اروپا بدان سرزمین و راهنمایی آنان وضع کشاورزی بومیان تا حدی تغییر کرد. محصول آنجا عبارتست از: موز، پرتقال ، لیمو، وانیل ، نارگیل ، نیشکر، توتون ،ذرت و غیره . مردم بومی علاوه بر کار کشاورزی به صید ماهی و خرچنگ و مروارید هم می پردازند. این جزیره به سال ۱۶۰۵ م بوسیله «کیرو» کشف و بسال ۱۷۶۷ بوسیله «والی » شناخته شد. اهالی تاهیتی در نیمه اول قرن نوزدهم بوسیله مبشرین کاتولیک و پرتستان تبلیغ شدند و به دین مسیح درآمدند. در سالهای ۱۸۴۲-۱۸۴۶ م  بین فرانسه و انگلستان بر سر تصاحب آن جدالهائی درگرفت ولی بالاخره بسال ۱۸۸۰ در زمره مستملکات فرانسه درآمد.

بورا بورا به عنوان مشهورترین جزیره ی دنیا نیز شناخته شده است. می توان این محل را خانه بهترین سواحل دنیا تصور کرد. برای تعطیلات، بورا بورا در دسترس ترین مقصد است. رفتن به تاهیتی جست وخیزی در بهشت جزیره است. هنگام گشت و گذار چشمان خود را نبندید. تنوع رنگها نفس گیر است. برخی می گویند بیش از ۵ سایه از رنگ آبی، فیروزه ای را در طی عبور از تالاب و تپه های دریایی می توان دید.
وقتی به جزیره می رسید دو نوک برج از صخره های سیاه را می بینید که بر مرکز جزیره بورا بورا تسلط دارند. این صخره ها با قابی از آبهای آبی و مشهورترین تالاب دنیا که چشم شما را خیره می کند احاطه شده است.
البته تالاب، قطعه مرکزی است. شما می توانید در آن شنا کنید، غواصی کنید، جت اسکی سوار شوید، موج سواری کنید یا آن را همانطور که هست به عنوان زیباترین قطعه طبیعت برانداز کنید.

روی آب، بنگلوهایی با کف شیشه ای وجود دارد و در شب روشن است به طوری که شما می توانید از روی تخت خود ماهیها را ببینید. برخی از بنگلوها غذاهایی دارند که در تمام طول شب پلانکتونهایی را که به سمت نور کشیده می شوند، تغذیه می کنند.
برخی از بنگلوها میزهای قهوه خوری با کف شیشه ای دارند که بسیار شیک و زیبا هم هستند. حمامهای بزرگ با لوله های آب سرد وگرم و تمام وسایل راحتی خانه در هزاران مایل آن طرف اقیانوس آرام فراهم است.
بسیاری از بنگلوها، نردبانهایی دارند که از ایوان شما را به سطح اقیانوس میرساند. با وجود دوشهایی برای شستن خود بعد از غواصی در اطراف تالاب، امکانات محل کامل می شود.

تمام هتلها تجهیزات برای اجاره دارند. غواصی با مناظر زیبا اطراف جزیره را در نظر داشته باشید. شما می توانید از غذا دادن به کوسه ها لذت ببرید. در سوابق موجود، هیچ مشکلی در مورد سانحه گزارش نشده است. محل کاملاً امن است.

آبهای شیشه ای شفاف و درخشان شما را مانند استراحت زیر نور آفتاب مسحور می کند. برخی خوردن غذا همزمان با گردش آرام اطراف بورابورا را پیشنهاد می کنند. گردش با قایقهای کوچکتر هم هست، ولی شما از قایقهای بزگتری که امواج را متلاطم می کنند هم لذت خواهید برد.
یکی دیگر از تفریحات، اجاره دوچرخه و گردش در اطراف جزیره است. یک جاده صاف و سنگفرش شده، که یادگار آمریکاییهایی است که جزیره را دور زدند.
چندین ساحل وجود دارد . همگی بهترین ساحل، یعنی ساحل ماتیرا را احاطه کرده اند. تنها ساحل عمومی جزیره، با شکوه و رویای عکاسان است. ماسه های آن از نرم تا متوسط است و کناره ساحل محل به محل جت اسکی اجاره می دهند و هتلهایی کوچکتر دارد…