عزیزانی که منتظر دریافت ویزای خود هستند، برای خرید بلیط هواپیما نیاز به اطلاعاتی در زمینه انواع بلیط های پروازی از تهران به سمت پاریس دارند. دوستان توجه داشته باشند که بخش اول و دوم نکات مهم قبل ازعزیمت دانشجویی را حتما قبل از عزیمت به فرانسه مطالعه بفرمایند.

قبل از هر چیز باید بگم در کشورمون پرواز مستقیم از تهران، فقط به شهر پاریس هست و پرواز به شهرهای دیگه مثل لیون،  لیل، مونپلیه و … مستلزم این هست که شما از مسیری ترانزیتی (مثلا تهران – میلان – استراسبورگ) استفاده کنید. یا مثلا با هواپیما از طریق شرکت لوفت هانزا به فرانکفورت برید و از اونجا با قطار ( که معمولا بلیط این قطار از طریق همون لوفت هانزا به صورت مجانی تهیه میشه ) به شهر استراسبورگ بروید. برای ورود به پاریس دو فرودگاه وجود داره : فرودگاه شارل دوگل که جدیدتر هست و در شمال غربی پاریس واقع شده. فرودگاه اورلی که در جنوب پاریس هست. اکثر پروازهای تهران – پاریس از طریق فرودگاه شارل دوگل هست بجز چند پرواز مثل هواپیمایی هما که از طریق اورلی صورت میگیره.

هر دو فرودگاه برای دسترسی به سیستم حمل و نقل شهری دارای امکانات لازم هستند، به طوری که با یک قطار ویژه (RER) و یکبار سوار شدن، از جلوی ترمینال پروازی به مرکز شهر یا ایستگاههای اصلی قطار مثل Gare de Lyon یا Gare du Nord دسترسی پیدا می کنید. لازم به ذکر است فقط از فرودگاه اورلی تا ایستگاه RER  یک مسیر ۱۰ دقیقه ای را باید از طریق اتوبوس های ویژه ای (بیستر شبیه قطار هست تا اتوبوس چون هم رو ریل حرکت میکنه هم راننده نداره ولی اونجا بهش میگن اتوبوس!) طی کنید که البته جایگاه مخصوص برای گذاشتن چمدان های شما رو داره.

راه دیگه استفاده از تاکسی هست که باید حداقل تا مرکز شهر ۵۰ یورویی از جیب مبارک خرج کنید.

فرودگاه شارل دوگل ترمینال ۲

فرودگاه اورلی درب اصلی

از طریق این فایل PDF میتونید کل مسیر قطار را برای این دو فرودگاه مشاهده کنید.

در ادامه انواع پروازهای تهران – پاریس رو از طریق شرکت های مختلف هوایی به همراه قیمت بلیط اونها براتون ذکر می کنم. نکته اینکه این قیمت ها مربوط به ماههای معمولی هست ( غیر از ماههای پر سفر ) و اعتبار قیمتی آن تا پایان سال ۲۰۰۹ میباشد. توجه داشته باشید دوستانی که برای اقامت دانشجویی به فرانسه سفر میکنند فقط بلیط رفت بگیرند، بعد فرانسه که اومدند هر سری برای رفتن به ایران بلیط رفت و برگشت با تخفیف دانشجویی به قیمت ۴۲۰ یورو تهیه می کنند (ایران ایر).

قیمتهایی که در پایین ذکر میشه به صورت رفت و برگشت و یکساله هست. در تمامی این خطوط میزان بار مجاز ۳۰ کیلو هست که در ایران ایر و آذربایجان ایر ۴۰ کیلو میباشد.

ایران ایر : استفاده از این هواپیمایی برای ایرانیان عزیز بهترین راه هست چون مسیری مستقیم و ۵ ساعته هستش و اینکه قیمتش مقرون به صرفه می باشد. از طرفی دانشجویان عزیز میتونند سالی یکبار بلیط نصف قیمت تهیه کنند. این مسیر از فرودگاه امام خمینی هست تا فرودگاه اورلی در پاریس. قیمت بلیطش حدود ۹۶۸ هزار تومن هست. سعی کنید برای خرید بلیط ایران ایر در زمانهای پرسفر از ۳ یا ۴ ماه قبل تر بلیط رو رزرو کنید چون به سرعت جاها پر میشه.

ایر فرانس : تقریبا گرونترین خط تهران – پاریس رو همین هواپیمایی داره. البته خدمات و امکاناتش بالا هست وبه صورت مستقیم از تهران به فرودگاه شارل دوگل پاریس میره. قیمت بلیط حدود یک میلیون و سیصد هزار تومان هست (این خط مدتی است در ایران سرویس نمیده .. از سفارت پرسیدم گفته فعلا این جوریه!)

آلیتالیا : این پرواز به صورت غیر مستقیم هست. ابتدا از تهران به میلان و از اونجا به شارل دوگل. کیفیت سرویس ها در آلیتالیا تقریبا خوبه. قیمت بلیط ۸۶۷ هزار تومن هست.

آسترین : هواپیمایی اتریش از نظر امکانات و کیفیت کادر پروازی از سطح بالایی برخوردار هست. پرواز از تهران به سمت وین و سپس از اونجا به شارل دوگل میباشد. قیمت بلیط یک میلیون و ۱۱۶ هزار تومن هست.

امارات : از طریق این مسیر ابتدا به دوبی در کشور امارات میروید که حدود ۲ ساعت طول میکشه و از اونجا پروازی مستقیم به شارل دوگل که حدودا ۷ ساعت هم این مسیر طول میکشه. بدی این مسیر این هست که شما یکبار به سمت جنوب میرید و دوباره به سمت شمال پرواز میکنید. قیمت اون با توجه به کیفیتش خیلی خوب هست، حدود ۸۸۲ هزار تومن.

قطر ایرویز : یکی از جدیدترین خطوط هوایی که دارای امکانات بالایی در حد ۵ ستاره هست. قیمت بلیط به علت رقابت با سایر شرکتها پایین تر هست. سفری ۲ ساعته به منامه و سپس پروازی به سمت شارل دوگل. بلیط اون رو میشه با ۷۱۰ هزار تومن تهیه کرد.

آذربایجان ایرلاین : در سالهای گذشته استفاده از این خط بسیار مقرون به صرفه بود چون قیمت بلیطش حدود ۴۸۰ هزار تومن بود ولی یکسالی هست که قیمت اون گرون شده و الان حدود ۷۵۰ هزار تومن هست. البته کیفیتش زیاد بد نیست. در ابتدا پروازی به باکو دارید که ۱ ساعت طول میکشه و در فرودگاه حداقل ۱ ساعت معطل میشید و سپس پروازی دارید به مدت ۸ ساعت به سمت فرودگاه شارل دوگل. مطالب جالبی از این خط پروازی رو در اینجا بخونید.  بلیط این هواپیمایی رو منحصرا باید از شرکتش تهیه کنید به این آدرس :

تهران – خیابان ملاصدرا – بعد از پل کردستان، پلاک ۷۶٫ تلفن: ۸۸۰۴۸۵۵۱